EN  |     HE

סקר חדש - למרות המגיפה, עובדים מוכנים לניוד יותר מאי פעם

מאת דורון ניב
סקר חדש שנערך בקרב 1,000 עובדים בתשעה שווקים גלובליים על ידי Wakefield Research עבור חברת Graebel Companies Inc , מגלה כי 80 אחוז מהעובדים מוכנים יותר לניוד גלובלי/רילוקיישן במהלך המגיפה, ויש עניין גובר ברילוקיישן לאחר COVID -19.

סקר זה הגיע אלינו באמצעות ERC-WORLDWIDE ,  ארגון הרילוקיישן (האמריקני) הגדול בעולם. התחבטנו במקצת אם לפרסמו מאחר וברור שמזמיני הסקר הינם גופים אינטרסנטיים בנושא הרילוקיישן ומחילופי מידע שאנו מקיימים עם עמיתינו ברחבי תבל, מצטיירת תמונה שאיננה לגמרי בהירה ומשתנה גם ממדינה למדינה. מאחר ומדובר כאן בגופים גדולים ומובילים, החלטנו שבכל זאת יהיה מעניין לעוסקים או למתעניינים בנושא לעיין בו. להלן ממצאי הסקר:

 

למרות איסורי נסיעות ברחבי העולם ודאגות מתמשכות לגבי סיכוני בריאות ובטיחות עקב COVID-19, כמעט 3 מכל 5 עובדים (59 אחוז) טוענים שהם מוכנים לעבור לניוד גלובלי עכשיו יותר מאשר בעבר, לפני המגיפה. למעשה, 80 אחוז מהעובדים היו עוברים לניוד במהלך המגפה, כולל 31 אחוז שהיו עוברים לניוד גלובלי.

 

"COVID-19 שינה כמעט כל דבר בעולמנו, אך דבר אחד נותר זהה – העובדה שעובדים עדיין מוכנים ולהוטים לעשות את המהלך כדי למצוא אפשרויות וחוויות חדשות באמצעות רילוקיישן."

 

לאחר תקופת המגיפה, עניין העובדים ברילוקיישן (מטעם חברות) ימשיך לגדול, מכיוון שהעובדים מוכנים לארוז את מזוודותיהם ולחקור עולם חדש של הזדמנויות. שמונים וארבעה אחוזים מהעובדים אומרים שירצו לעבור לצרכי עבודה כאשר COVID-19 כבר לא יהיה נפוץ ברחבי העולם, וכמעט מחצית (46 אחוזים) יהיו מוכנים לעשות זאת בניידות גלובלית ולא מקומית.

 

"סקר זה אומר לנו כי רילוקיישן לצרכי עבודה עדיין נתפס כצעד קריירה חכם ומועיל לעובדים ברחבי העולם", אמר קייסי פלפס, סגן נשיא בכיר לשירות לקוחות אזור EMEA בגרייבל, ספקית מובילה של פתרונות ניוד טלאנטים וניידות במקום העבודה. "זו ההוכחה שתעשיית הניידות העולמית לא מאיטה בקרוב. העובדים אינם מוטרדים ומוכנים לניוד לצורך קידום הקריירה שלהם, ועל חברות להיות מוכנות לתמוך בעובדים הניידים שלהן."

 

כדי למשוך כישרונות ברמה עולמית, חברות צריכות ליצור הצעות ניידות מושכות ותוכניות שיוצרות חוויות יוצאות דופן עבור עובדים ניידים. יותר ממחצית מהנשאלים (55 אחוזים) יעדיפו את מעסיקם כמטפל בכל הלוגיסטיקה עבורם ו -92 אחוזים אומרים שהם יזדקקו לתמריץ כספי כמו העלאת שכר או קידום, קצבת דיור ו / או החזר הוצאות מעבר כדי לקבל את הצעת הרילוקיישן.

 

הממצאים סיפקו תובנות חשובות לחברות כיצד עובדים שוקלים רילוקיישן משפחתי, לנוכח הזמן המוגבר בשהות יחד של משפחות במהלך שנת הקורונה:

  • עובדים נשואים או בזוגיות מוכנים יותר לעבור תהליך רילוקיישן במהלך המגפה, כאשר 81 אחוז מהעובדים הזוגיים מוכנים לעבור, לעומת 64 אחוז מהעובדים היחידים.
  • ילדים הם גם גורם מכריע. כמעט תשעה מכל עשרה עובדים עם ילדים (89 אחוזים) יהיו מוכנים לעבור פיזית לצרכי עבודה במהלך המגפה - יותר מ -65 אחוזים מעמיתיהם ללא ילדים.
  • כמעט מחצית (46 אחוזים) מהנשאלים אמרו שהם יהיו מוכנים לעבור לגור לתקופה של פחות מחצי שנה ללא משפחתם או בן זוגם.
  • עם זאת, למעלה משליש (36 אחוזים) אמרו כי הם יהיו מוכנים לעבור לרילוקיישן ללא משפחתם או בן/בת זוגם למשך זמן של יותר משלוש שנים, בעיקר בשל החשש לגבי התאמת בני המשפחה למקומם החדש.

"ממצאים אלה מחזקים את העתיד המבטיח של ענף תעשיית הניידות העולמית. זה הזמן עבור המעסיקים להתאים אסטרטגיות ומדיניות של ניידות כישרונות (talent mobility) כדי להתאימם לצרכים, לרצונות ולחששות של עובדים ניידים ", אמר פלפס. "COVID-19 שינה כמעט כל דבר בעולמנו, אך דבר אחד נותר זהה - זה שעובדים עדיין מוכנים ולהוטים לעשות את המהלך כדי למצוא אפשרויות וחוויות חדשות באמצעות רילוקיישן."

ממצאי סקר אחרים כוללים:

  • מאיצי ניידות וחששות כלל עולמיים: בעוד שרוב העובדים מונעים בעיקר מרווחים בעבודה (81 אחוזים), הם יצטרכו יותר מקידום קריירה לצרכי ניוד גלובלי. עובדים מונעים מאורח חיים טוב יותר למשפחתם (49 אחוזים), חווית תרבות שונה (45 אחוזים) ומעבר למיקום בטוח יותר מבחינת סיכונים הקשורים ל- COVID (40 אחוזים). מצד שני, לרוב העובדים (93 אחוזים) יש כמה חששות לגבי רילוקיישן בינלאומי - בעיקר סיכוני בריאות ובטיחות (39 אחוז), היעדר חברים או משפחה לתמיכה חברתית (39 אחוז) ומחסומי שפה או תרבות (38 אחוז) .
  • חזרה למשרד: נכון לעכשיו, 88 אחוז מהעובדים היו מקבלים משימת רילוקיישן וירטואלית, אך לאחר מגיפה, הם מוכנים לראות את העולם דרך יותר מאשר רק מסך. חמישים ושבעה אחוז יעדיפו ניוד כלשהו באופן אישי ולא וירטואלי.
  • דור ה"ביבי בום" רוצים להוביל את הדרך בתחום הניידות העולמית: מבין ארבעת הדורות שנבדקו, ילידי דור ה"בייבי בום" הם הנכונים ביותר לעבור במהלך המגיפה, עם 85 אחוזים פתוחים למעבר דירה ו 40 אחוזים פתוחים לניוד בינלאומי. הם נמצאים בו גם לטווח הרחוק. בקרב דור ה"בייבי בום" שמוכנים לעבור גלובלית, 61 אחוז מוכנים להישאר ביעד הזר יותר משלוש שנים.
  • נפגשים באירופה: שמונים ואחד אחוזים מהנשאלים בחרו יעד אירופי כשלושת היעדים המובילים למעבר, כשלונדון היא הפופולרית ביותר (20 אחוז ציינו את העיר בשלושת יעדיהם המועדפים, ואחריה פריז (16 אחוז) ורומא (10 אחוז). עם זאת, אמריקה ו- APAC מיוצגות היטב בערים הרצויות, כאשר ניו יורק (20 אחוז) וטוקיו (17 אחוז) מדורגות בשלושת היעדים הרצויים של המשיבים.

על הסקר

הסקר נערך על ידי Wakefield Research בקרב 1,000 עובדים בבעלי מקצוע וידע בגילאי 18-75 בתשעה שווקים: קנדה, סין (ערי דרגה 1), צרפת, גרמניה, הודו, בריטניה, ארה"ב, סינגפור ושוויץ, בין התאריכים 22 בפברואר ל-1 במרץ, 2021.

 

אנו רואים כאן 9 שווקים שידועים בכך שאזרחיהם משרתים כ – Expats  ברבות מארצות תבל. מדינות אלו נפגעו קשות במהלך המגפה ורובן עדיין שקועות במשבר עמוק בגללה. יתכן ונתון זה משפיע על רצונם של עובדים מסוימים לנסות לעבור למדינות אחרות בהן התנאים טובים יותר. מחקרים מראים שעובדים עדיין מעוניינים לשפר את מצבם הכלכלי באמצעות ניוד גלובלי וכמובן לקדם עצמם מקצועית. סקרנות ועניין בתרבויות אחרות גם הוא גורם די חשוב בנושא זה.

 

ישראל כמובן איננה חלק מהסקר בשל גודלה אבל חיבת הישראלים לרילוקיישן ידועה ואם לא יחול שינוי מהותי בנעשה במדינה (משבר פוליטי-כלכלי-חברתי עמוק) ניתן לצפות שמשפחות רבות (בעיקר בגילי הביניים של 25-45 ינסו את מזלן להגיע להליך רילוקיישן או באמצעות "אימיגריישן" (ואנא עשו את ההבחנות בין שני המונחים) כדי לצאת מישראל. לעומת זאת, לאור התגובות החיוביות בעולם לרמת החיסון בישראל ומצב המגפה באופן כללי, כמו גם מחסור גדול באנשי הי-טק ומומחים אחרים,  ישראל עשויה להיות אטרקטיבית מאוד למומחים זרים אשר בדרך כלל (מניסיוננו ארוך השנים) נהנים מאוד משהותם בישראל. גם אם יהיו שינויים מסוימים במדיניות החברות בנושאים הרלוונטיים נראה ש"בגדול" עדיין יש עניין רב בנושא ניוד גלובלי ודווקא ב"סגנון הקלאסי" שבו הארגון המנייד גם מסייע לעובד ומשפחתו בכלים לוגיסטיים כאלו ואחרים כדי להפוך את הניוד לקל וחלק יותר.

 

על גרייבל

Graebel Companies, Inc היא ספקית מובילה של פתרונות גלובליים לניוד טאלנטים. החברה משרתת 165 מדינות ברחבי תבל. מאז הקמתה בשנת 1950, גרייבל התחדשה וגדלה, כל זאת תוך שהיא נשארת בבעלות משפחתית ומתמקדת בניוד עובדים בעזרת פתרונות טכנולוגיים מותאמים אישית, גרייבל מפתחת ומיישמת אסטרטגיות ניידות המסייעות לחברות למשוך ולשמר כישרונות; להגיב מהר יותר למגמות בשוק העולמי; למקסם את ההחזר על תוכניות הניידות; וליצור חוויות יוצאות דופן שהופכות את ניידות הכישרונות הגלובלית לאנושית יותר וחלקה ככל האפשר.